Home

Algemeen

De gemeentelijke planning en control cyclus kent met het in werking treden van de nieuwe Financiële Verordening Dordrecht niet langer één (bestuurlijk) moment van bijsturing op de lopende, financiële begrotingsuitvoering, maar sinds dit jaar een tweede rapportage in het derde kwartaal van het jaar.

De bestuursrapportage heeft twee belangrijke hoofdfuncties:

  • Een bijstellingenrapportage gericht op een zo goed mogelijke voorspelling van het jaarresultaat, waarbij onontkoombare en niet bijstuurbare afwijkingen worden verwerkt door middel van een begrotingswijziging.
  • Het faciliteren van het inhoudelijk debat over de financiële middelen tussen het college en de raad.

In de onderdelen financieel resultaat en investeringskredieten wordt respectievelijk ingegaan op de financiële afwijkingen per programma, inclusief de vier onderdelen van Financiën van Dordrecht, en afwijkingen en verschuivingen van investeringskredieten.

In navolging van eerdere bestuursrapportages treft u in de bijlage de stand van zaken informatiebeveiliging .

Deze pagina is gebouwd op 10/13/2023 09:58:45 met de export van 10/13/2023 09:53:22